sobota, 19 marca 2016

Podlewanie litopsów - zaczynamy!

Pomimo tego, że pogoda jest jeszcze kapryśna, możemy już myśleć o budzeniu litopsów  (i innych przypołudników, które żyją rytmem półkuli północnej). Z reguły rośliny dają nam znać, że zaczynają okres wegetacji - szpara między parą ubiegłorocznych liści rozszerza się i pojawią  się nowe liście (przy odrobinie szczęścia - dwie ich pary).
Wybudzanie roślin należy przyspieszyć poprzez solidne zraszanie wodą, najlepiej w słoneczny dzień, tak by były suche po zmroku. W końcu jednak należy roślinę podlać, najlepiej jeśli prognozy pogody są korzystne.

Nieco "zmęczona zimą" roślina

 
Następnie, gdy roślina przechodzi intensywną "wymianę liści", wstrzymujemy się nieco z kolejnym podlaniem.
Wszystko to należy robić z wyczuciem, gdyż nadmiar wody, której dostarczamy poprzez podlewanie i soki ze starych liści mogą litopsa "utopić".
Oczywiście, budzone rośliny muszą się znajdować już w cieplejszym i nasłonecznionym miejscu (np. południowym parapecie).



 
Zimowe przypołudniki kończą właśnie okres wegetacji i przygotowują się do letniego spoczynku, powinno się je jeszcze raz solidnie podlać, tak by miały siłę "zimować latem".

5 komentarzy:

  1. W sumie ja takich roślin nie mam u siebie, ale wiem już z doświadczenia jak ważne jest podlewanie. Bardzo spodobał mi się wpis https://tbs24.pl/jak-zbierac-i-wykorzystac-wode-deszczowa/ gdzie dokładnie określono jak trzeba zbierać wodę deszczową oraz w jaki sposób można ją wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Samo podlewanie roślin jest niezwykle ważne jeśli zależy nam na tym, aby one dobrze rosły. Zawsze możemy wybrać system sterowania nawadnianiem jak opisano w https://chceszmieszkac.pl/jaki-wybrac-system-sterowania-nawadnianiem-do-swojego-ogrodu/ i moim zdaniem również to jest doskonałe rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie samo podlewanie jest niezwykle ważne i ja mam kawałek dużego ogrodu zawsze do podlewania. Dlatego jak już czytałam na stronie https://twojogrodek.pl/Jaka-pompe-cisnieniowa-kupic-do-duzego-ogrodu to bardzo ważną sprawą jest posiadanie wydajnej pompy ciśnieniowej do takiego podlewania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń